Maak kennis met het bedrijf achter Voordeelgordijnen


De start van Voordeelgordijnen

Hoe is Voordeelgordijnen ooit begonnen? Ah, daarvoor gaan we even terug in de tijd. Huidig mede-eigenaar Hennie Dost stond rond 1979 als marktkoopman op de Albert Cuypmarkt, gordijnen en vitrages te verkopen. Een paar jaar later opende hij zijn eerste winkels op de Ceintuurbaan en Albert Cuypstraat in Amsterdam. De liefde voor stoffen kreeg hij met de paplepel ingegoten, want Hennie is letterlijk opgegroeid tussen de gordijnen. Zijn ouders werkten allebei in een groothandel voor vitrages. Niet veel later opende hij ook zelf een groothandel in Landsmeer en in 1990 opende hij nog een winkel in Purmerend.

Het bedrijf gaat online

Zo’n 20 jaar later begint het tweede deel van de geschiedenis van Voordeelgordijnen. Zoon Robin studeert af bij het bedrijf van zijn vader Hennie. Tijdens zijn studie stond Robin ook 2 dagen op de markt en zag al snel dat de winkel moest digitaliseren. En zo geschiedde: Robin lanceerde in 2011 de online variant van Voordeelgordijnen. Dit verkoopkanaal voor gordijnen en vitrages werd steeds belangrijker. Gesteund door de kennis van zijn vader, zorgde Robin ervoor dat het bedrijf óók online floreerde en zo verder kon groeien.

Waarom is Voordeelgordijnen zo populair?

Daar hoeven we niet geheimzinnig over te doen. Ten eerste is de collectie van Voordeelgordijnen uniek. Het bedrijf laat alle eigen producten ontwikkelen en werkt niet met bestaande merken of labels. Ten tweede worden alle gordijnen in Nederland gemaakt. Wanneer er een bestelling binnenkomt, worden de stoffen van de rollen gehaald en naar het naaiatelier gebracht. Elke bestelling wordt dus met de hand én op maat gemaakt! Daarbij houdt het bedrijf vast aan een sterke prijs-kwaliteitsverhouding. Hier worden geen concessies in gedaan. Dit kan alleen maar doordat Voordeelgordijnen niet afhankelijk is van leveranciers.

Zoon Robin aan het woord

Robin: “Ja, ik ben trots op de manier waarop mijn vader en ik dit bedrijf runnen. Samen vormen wij een goede combinatie: hij is echt van de stoffen, heeft er een oog voor en kan hard zijn in onderhandelingen. Ik ben meer bezig met de groei van het bedrijf, hoe wij kunnen inspelen op de huidige trends en hoe wij ons merk ook online krachtig kunnen neerzetten. Een goede verbindende factor om de consument thuis kennis te laten maken met onze stoffen? Nou, wij bieden gratis kleurstalen aan. Zo kan de consument thuis de stof door de vingers laten glijden, in de ruimte zien én toch online bestellen.

Onze missie? Top of mind zijn bij de consument. Wanneer iemand aan gordijnen denkt, denkt diegene aan Voordeelgordijnen. We zien ook dat consumenten terugkomen, dat is natuurlijk altijd een héél goed teken. Ach, tot nu toe loopt alles op (gordijn)rolletjes. We hebben recentelijk een nieuwe winkel in Wormerveer geopend en doen dit werk nog altijd met veel plezier. Wij maken graag mensen blij met verduisterende, lichtdichte, linnen of andere gordijnen. Wanneer er een bestelling is geplaatst, gaan wij er meteen mee aan de slag. Snelheid is essentieel en wij willen de consument graag zo snel mogelijk kunnen voorzien van een mooi product”.